Organizarea și desfășurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali - sesiunea 2015
Repartizarea pe săli a candidaților la examenul de grad principal:
Candidații au acces în sălile de susținere a testului - grilă între orele 08.30 si 08.45, pe baza tabelelor aflate la responsabilii de săli și afișate la intrare și a actului de identitate (BI, CI sau pasaport) aflat în termen de valabilitate.Informații privind derogarea de la vechime:
Prin referatul N.B. Nr. 9391/16.09.2015, Ministrul Sănătății a aprobat derogarea de la condiția de vechime, în vederea înscrierii candidațiilor la examenul de grad principal, sesiunea 2015.
Conform aprobării, la acest examen se pot înscrie candidații care cumulează o vechime de 5 ani, până la 31 decembrie 2015.
Informații cu privire la gradul principal:
1. Ministerul Sănătății organizează, prin direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, denumite în continuare direcțiile de sănătate publică, în colaboare cu Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR), prin filialele sale județene, examenul de grad principal, sesiunea 2015.
2. Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali.
3. Pentru organizarea și desfașurarea examenului de grad principal se constituie o comisie centrală de examen și 42 de comisii de examen județene și a municipiului București (comisii locale de examen), precum și o comisie de elaborare a subiectelor.
4. Examenul de grad principal se desfașoară în doua etape:
- verificarea dosarelor de înscriere - etapa eliminatorie;
- test-grilă de verificare a cunoștințelor.
5. Pentru a fi declarați "Promovat" candidații trebuie să obțină la testul- grilă minimum 70 de puncte, corespunzător notei 7,00.
6. Tematica și bibliografia pentru examen sunt elaborate, pe specialități, de către reprezentanții Ministerului Sănătății și ai Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, se aprobă de către conducerea Ministerului Sănătății și se publică cu cel putin 60 de zile înainte de data începerii examenului pe site-urile www.ms.ro și www.oamr.ro.
7. La examenul de grad principal se pot înscrie candidații care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
- sunt absolvenți cu diploma de absolvire/licență sau echivalentă, a uneia din următoarele categorii de
instituții de
învățământ:
- școală postliceală sanitară;
- liceu sanitar;
- colegiu medical universitar;
- facultate de asistență medicală/moașe;
- îndeplinesc, până la data înscrierii la examen, cel puțin 5 ani vechime în specialitatea înscrisa pe diplomă.
- au dreptul să se înscrie la examenul de grad principal sesiunea 2015 și să susțină examenul într-o altă specialitate în care au obținut un titlu de calificare prin absolvirea cursurilor unor unități de învățământ sau ai cursurilor de specializare finalizate în baza Ordinului ministrului sănătății nr. 613/2013, asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie care îndeplinesc până la data înscrierii la examen cel puțin 5 ani vechime în specialitatea în care au absolvit aceste cursuri.
- au achitat taxa de participare la examen.
8. Înscrierile la examen se fac în perioada 5-22 octombrie 2015, în zilele lucrătoare, între orele 10.00 și 14.00, pentru toate specialitățile, la sediul filialelor județene/a municipiului București ale OAMGMAMR.
9. La înscriere, candidatul va depune un dosar cu șină, care va conține următoarele documente:
- cerere de înscriere cu datele de contact;
- copia actului de identitate;
- copia diplomei de absolvire/licență sau echivalente a uneia din instituțiile prevazute la pct. 7 lit. a); la înscriere candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primește documentele să certifice "în conformitate cu originalul" pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
- copia atestatului de echivalare, după caz;
- adeverința de vechime, din care sa reiasă vechimea de 5 ani la data înscrierii la examen, în specialitatea în care a fost încadrat și a lucrat conform documentelor de studii, indiferent de nivelul acestora, eliberată de unitatea sanitară în care este încadrat candidatul, sau după caz, copie legalizată și traducere legalizată după documente care atestă exercitarea legală a profesiei în alt stat;
- copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
- dovada plății taxei de participare la examen.
Pe coperta dosarului de înscriere se inscriu: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specializarea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.
10. Cuantumul taxei de participare la examen este de 120 lei/participant.
Taxa se va plăti astfel:
- suma de 120 lei se depune în contul IBAN nr. RO36TREZ70020E365000XXXX, CUI - 4266456, Direcția
de
Trezorerie a Municipiului București (DTMB), beneficiar Ministerul Sănătății, str. Cristian Popișteanu nr. 1 - 3,
sector
1, București, cod 010024;
Plata se poate face la orice oficiu poștal în numele beneficiarului,
Ministerul Sănătății.
11. Comisiile locale de examen, în perioada 23-28 OCTOMBRIE 2015, analizează documentele depuse și
stabilește pentru fiecare dosar rezultatul "ADMIS" sau "RESPINS".
Lista candidaților declarați "ADMIS" la înscriere se afișează la sediul filialelor județene și a municipiului
București
ale OAMGMAMR.
Candidații au dreptul să conteste rezultatul analizei dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afișării.
Contestația
se rezolvă de comisia centrală de examen în timp de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a
acestora.
12. Taxa de participare la examen se restituie în urmatoarele situații:
- candidaților care se retrag din examen cu cel putin 5 zile lucrătoare înainte de începerea examenului; candidaților al caror dosar a fost declarat "Respins".
13. Testul-grilă de verificare a cunoștințelor conține 100 de întrebări și se desfășoară pe durata a 2
ore
în
locația stabilită de președintele comisiei locale de examen, cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea probei.
Fiecare întrebare are 3 variante de răspuns, din care un singur răspuns este corect.
Fiecare răspuns corect este notat cu un punct.
14. Testul-grila se desfășoară, simultan în toate județele și municipiul București, pe specialități, astfel:
- asistenții medicali generaliști: 29.10.2015, orele 10.00 - 12.00; celelalte categorii de candidați: 30.10.2015, orele 10.00 - 12.00.
15. Candidații au acces în sălile de susținere a testului grilă între orele 08.30 si 08.45, pe baza
tabelelor
aflate la responsabilii de săli și afișate la intrare și a actului de identitate (B.I., C.I. sau pașaport),
aflat în
termen de valabilitate.
Candidații sunt așezați în sală în ordine alfabetică, conform tabelului, astfel încât între doi candidați să
ramână
cel
puțin un loc liber.
Candidații care nu se află în sălile de examen în momentul distribuirii testelor grilă și a grilelor de răspuns
pierd
dreptul de participare la examen.
În sălile de examen sunt interzise discuțiile între candidați, consultarea oricărui fel de material, copierea și
utilizarea telefoanelor mobile. Candidașii care încalca aceste reguli sunt eliminați din examen, fapt ce se
consemnează
în procesul verbal și se informează operativ președintele comisiei locale de examen.
16. În ziua de examen, la ora 10.00, se distribuie fiecărui candidat un test-grilă și o grilă de răspuns.
Un
candidat poate schimba o singură dată grila de răspuns.
Din momentul primirii testelor-grilă și grilelor de răspuns, candidații nu pot părăsi sala de examen decât după
30
de
minute și numai după predarea grilei de raspuns. Pentru necesități fiziologice candidații pot părăsi sala de
examen
numai însoțiți de un supraveghetor, iar timpul absenței din sală nu prelungește durata probei pentru candidații
respectivi.
Pentru completarea datelor de identitate și a grilelor de răspuns candidații folosesc numai cerneală sau pastă
de
culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv.
17. Dupa expirarea timpului, candidații predau responsabilului de sală, pe bază de semnatură, grilele de răspuns și așteaptă în sală corectarea grilei. Testul-grilă rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, din orice motiv, părăsesc sala de examen în primele 30 de minute de examen.
18. Corectarea grilelor de răspuns se face de către responsabilul de sala, cu ajutorul grilei de
corectură,
în
prezența candidatului și a încă 2 candidați din sala respectivă.
Răspunsurile necompletate pe grila de raspuns se taie cu rosu.
Se suprapune grila de corectură cu grila de răspuns și se numară întrebările care au răspunsuri corecte. Fiecare
întrebare cu răspuns corect se notează cu un punct.
Punctajul final al fiecărei grile de răspuns este egal cu suma întrebărilor cu răspuns corect. Punctajul maxim
este
de
100 de puncte, corespunzător notei 10.
Pe fiecare grilă de răspuns se trece punctajul final obținut și se semnează de candidat și de cei 2 candidați
care
au
asistat la corectare. Candidatul semnează și în catalogul probei din sala respectivă.
19. Candidații pot să conteste rezultatul testului-grilă în termen de 24 de ore de la data comunicării punctajului obținut. Contestația se soluționează de comisia locală de examen, în termen de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora. Contestațiile cu privire la corectitudinea întrebărilor se transmit comisiei centrale și se soluționează în termen de 48 de ore.
OAMGMAMR pune la dispoziția candidaților, tematica și bibliografia precum și normele de organizare și desfășurare a examenului:
Tematica și bibliografia examenului de grad principal:
- Tematică și bibliografie asistent medical generalist 2015
- Tematică și bibliografie moașe OG 2015
- Tematică și bibliografie asistent medical stomatologie 2015
- Tematică și bibliografie BFT 2015
- Tematică și bibliografie nutriție-dietetică 2015
- Tematică și bibliografie asistent medico - social grad principal 2015
- Tematică și bibliografie asistent igienist de cabinet stomatologic 2015
- Tematică și bibliografie farmacie 2015
- Tematică și bibliografie igienă 2015
- Tematică și bibliografie laborator 2015
- Tematică și bibliografie radiologie 2015
Legislație:
- Ordinul 981 completare la OMS 652 Aprobare Norme examen și calendar
- Norme organizare și desfășurare grad principal 2015
- Ordinul Ministerului Sănătății 651/2015 privind stabilirea cuantului taxei de participare la examen
- Ordinul Ministerului Sănătății 652/2015 pentru aprobarea normelor precum și a calendarului de organizare a examenului de grad principal, sesiunea 2015
Calendarul privind organizarea și desfășurarea examenului de grad principal, sesiunea 2015
Perioada | Activitatea | Atribuții/Responsabil | Art. N |
28.08.2015 | Publicarea, pe specializări, a tematicii și bibliografiei pentru examen | Ministerul Sănătății | Art.5 (3) |
18.09.2015 | Publicarea anunțului de examen în săptămânalul "Viața Medicală" | Ministerul Sănătății | Art.5 (1) |
18.09.2015 | Nominalizarea, de către ministrul sănătășii, a comisiei centrale de examen | Ministerul Sănătății | Art. 6(1) |
01.10.2015 | Nominalizarea componenței Comisiilor locale de examen | Președintele filialei OAMGMAMR | Art. 7 (1) |
01.10.2015 | Avizarea comisiilor locale de examen de către președintele comisiei centrale de examen | Președintele Comisiei Centrale de Examen (Dir. Gen. Adj-DGRUJC-MS) | Art. 7 (1) |
02.10.2015 | Instruirea președintilor comisiilor locale de examen | Comisia centrală de examen | Art. 12 (e) |
05-22.10.2015 | Perioada de înscriere | Comisia locală de examen - la sediul filialelor OAMGMAMR | Art. 16 (1) |
23-28.10.2015 |
Studierea dosarelor, validarea acestora, stabilirea rezultatului "Admis" sau "Respins" - afișarea
listei
candidaților declarați "Admis"
- primirea contestațiilor dosarelor |
Comisia locală de examen - la sediul filialelor OAMGMAMR | Art. 16 (2,3,4) |
26.10.2015 | Elaborarea testelor-grilă pentru asistenții medicali generaliști | Comisia de elaborare a subiectelor | Art. 19 (1) |
27.10.2015 | Elaborarea testelor-grilă pentru alte categorii de candidați | Comisia de elaborare a subiectelor | Art. 19 (1) |
29.10.2015 | Primirea testelor-grilă, a grilelor de răspuns și a grilelor de corectură. Susținerea testului-grilă - asistenții medicali generaliști (orele 10.00-12.00) | Comisia locală de examen | Art. 19 (3) |
29-30.10.2015 | Primirea contestațiilor rezultatului testului-grilă pentru asistenți medicali generaliști | Comisia locală de examen |
Art. 30 (1) |
30.10.2015 | Primirea testelor-grilă, a grilelor de răspuns și a grilelor de corectură. Susținerea testului-grilă - alte categorii de candidați (orele 10.00-12.00) | Comisia locală de examen | Art. 19 (3) |
30-31.10.2015 | Primirea contestațiilor rezultatului testului-grilă pentru alte categorii de candidați | Comisia locală de examen | Art. 30 (1) |
01.11.2015 | Solutionarea contestațiilor rezultatului testului-grilă pentru asistenți medicali generaliști | Comisia locală de examen | Art. 30 (1) |
02.11.2015 | Soluționarea contestațiilor rezultatului testului-grilă alte categorii de candidați | Comisia locală de examen | Art. 30 (1) |
01-02.11.2015 | Afișarea rezultatelor | Comisia locală de examen - la sediul filialelor OAMGMAMR | Art. 30 (2) |
Organizația noastră are atribuții principale în organizarea și desfășurarea acestui examen, dintre care menționăm: managementul din punct de vedere al exercitării profesiei, elaborarea tematicii și bibliografiei pentru examen, organizarea sesiunii de instruire a presedinților comisiilor locale de examen, elaborarea și transmiterea testelor-grilă, verificarea cataloagelor și proceselor verbale cu rezultatele examenului, întocmite la nivelul filialelor județene ale OAMGMAMR, achiziționarea rechizitelor și a altor materiale necesare comisiei de exemen, în limita bugetului stabilit, asigurarea spațiului necesar funcționării comisiei centrale și comisiei de elaborare a subiectelor; activitățile de comunicare (transmiterea documentației de examen etc.), încheierea contractelor civile cu persoanele care își desfășoară activitatea la nivelul comisiei centrale de examen, comisiei de elaborarea subiectelor și colectivului pentru organizarea și desfășurarea examenului, achiziționarea, tipărirea și eliberarea certificatelor de grad principal sesiunea 2015.
Prin filialele sale, OAMGMAMR îndeplinește și alte atribuții legate de înscrierea candidaților, asigurarea logisticii și a personalul necesar organizării și desfășurării examenului de grad principal, asigurarea spațiilor necesare organizării și desfășurării examenului la nivel local, achiziționarea rechizitelor și a altor materiale necesare organizării și desfășurării examenului, la nivel local, în limita bugetului stabilit, comunicarea rezultatelor examenului, către comisia centrală de examen.