Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19
Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient.
1.Fii răbdător
Este important să aveți răbdare când comunicați cu un pacient infectat cu COVID-19. Aceștia au nivelele de stres și anxietate ridicate și pot avea nevoie de cineva care să îi calmeze.
2. Ascultă activ
Este nevoie de un dialog productiv în care ambele persoane să asculte și să înțeleagă ce li se spune. Parafrazarea, exprimarea în cuvintele tale a ceea ce a vrut să transmită pacientul, îl va face pe acesta să se simtă ascultat și înțeles. Atunci când ai anumite solicitări de la pacient, îl poți ruga să descrie în cuvintele lui ce anume a înțeles că are de făcut.
3. Menține Contactul Vizual
Menținerea contactului vizual pe parcursul conversației cu pacientul rezultă într-o conversație plină de sentimente de simpatie, de securitate și de încredere.
4. Păstrează un Ton Calm al Vocii
Pacienții de COVID-19 pot fi foarte anxioși, având nevoie ca cei din cadrul medical să îi liniștească. Cadrul medical ar trebui să vorbească rar și pe un ton calm atunci când anunță procedurile pe care acesta le va urma. Pacientul trebuie să se simtă încurajat și sprijinit pe parcursul intervențiilor medicale. Transferul de informații de la cadrul medical la pacient se va efectua mai bine dacă pacientul este mai pașnic.
Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București
Suntem alături de voi!