Psiho Assist

Recomandări privind comunicarea cu pacienții adulți cu dizabilităţi intelectuale

Este posibil ca pacienții adulți cu dizabilități intelectuale să fie mai afectați în această perioadă și de aceea anumite comportamente pot îngreuna intervențiile medicale necesare. Printre manifestări se numără agitația psihomotorie, mutismul, stereotipiile de comportament, privirea pierdută.Citește mai mult...

Comunicarea cu Persoanele cu Mobilitate Limitată

Mobilitatea limitată se referă la incapacitatea unei persoane de a folosi una sau mai multe dintre extremitățile sale sau lipsa de forță pentru a merge, a apuca sau a ridica obiecte. Poate fi utilizat un scaun cu rotile, cârje sau un cărucior pentru a ajuta mobilitatea.Citește mai mult...

Empatia în serviciile medicale, echilibru între emoție și rațiune

Empatia de care echipa medicală dă dovadă este asociată, conform mai multor studii, atât cu un nivel ridicat de satisfacție al pacientului cât și cu o mai bună și rapidă recuperare a acestuia.Citește mai mult...

Comunicarea cu pacienții cu vârste fragede

Pentru un copil, a ști că merge la spital poate fi un lucru traumatizant. Acesta poate dezvolta o stare de anxietate, care se exprimă prin a plânge, a tremura sau alte manifestări, care sunt normale pentru vârsta acestuia. De aceea, copilul trebuie sa fie pregătit, poate chiar și de părinți, înaintea ajungerii la spital. Stresul prin care micuțul trece in aceste momente trebuie stăpânit în special prin comunicare, prin a i se oferi motivul pentru care este acolo și prin a i se răspunde la toate întrebările.Citește mai mult...

Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19

Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient.Citește mai mult...

Repere în comunicarea cu pacientul cu atac de panică

Asistentul medical, indiferent de contextul în care își desfășoară activitatea, se confruntă cu situații în care este nevoie să acorde suport persoanelor care au atacuri de panică. Stabilirea unei relații de încredere și respect cu pacientul este un obiectiv general al profesiei de asistent medical iar, în cazul pacientului cu atac de panică, am putea spune chiar esențial.Citește mai mult...

Modele ale comunicării cu pacientul în asistența medicală. Modelul linear si Modelul tranzacțional

În munca de zi cu zi, comunicarea reprezintă mijlocul esențial prin care asistentul medical culege informațiile relevante, indispensabile adaptării actului profesional la nevoile pacientului. În plus, beneficiile unei comunicări adecvate se pot vedea în gradul mai ridicat de satisfacție al pacientului și în schimbări pozitive la nivelul stării de sănătate. Pacienții care beneficiază de o comunicare adecvată vor înțelege mai bine problemele care îi afectează și măsurile care se iau pentru recuperarea lor, fiind mai cooperanți și mai în măsură să anunțe personalul atunci când ceva nu are efect sau când starea lor se înrăutățește.Citește mai mult...

Tehnică de respirație

Respirația este un proces indispensabil vieții care, de obicei, se întâmplă în mod automat. Când inspirăm, oxigenul, atât de necesar funcționării optime a organismului, pătrunde în corp și, când expirăm, se eliberează dioxid de carbon.Citește mai mult...

Pauza de 3 minute

În vâltoarea evenimentelor, asistenții medicali dau tot ce au mai bun pentru a îngriji pacienți de toate vârstele, lăsând deoparte de cele mai multe ori chiar propriile nevoi. Sunt zile în care nu este timp pentru o pauză decentă. Iar uneori, zilele de acest fel se țin lanț. Pentru a avea grijă de tine poți încerca un exercițiu meditativ de 3 minute.Citește mai mult...

Grounding

Se întâmplă frecvent ca în perioada pandemiei să te confrunți cu potențiali stresori, precum ore de muncă peste program, gânduri, îngrijorări, discuții și toate acestea să își pună amprenta asupra stării tale de bineCitește mai mult...

Anxietatea

Anxietatea este o stare puternică de neliniște care iți crează un sentiment de nesiguranță și pesimism. Aceasta apare în urma unor factori, spre exemplu stresul, și crește semnificativ în situații de criză. Anxietatea și stresul cresc proporțional, cu cât mai mult se mărește nivelul de stres, cu atât și anxietatea evoluează.Citește mai mult...

Modalități de a gestiona stresul

Stresul și suprasolicitarea își fac simțită prezența din ce în ce mai des în viața noastră în ultimii ani și, în contextul actual al pandemiei, putem spune că este o adevărată provocare de a ne adapta și face față tuturor schimbărilor și incertitudinii.Citește mai mult...

Stres. Factori și reacții

Implicațile psihologice ale schimbărilor petrecute în ultimele luni în România se reflectă asupra fiecărei persoane, îndeosebi asupra asistenților medicali, care se confruntă cu o varietate de factori stresori. Este important să recunoaștem că stresul este o stare, nu o boală, care poate fi experimentată ca urmare a unei expuneri la o gamă largă de stimuli.Citește mai mult...

Strategii Generale de Coping în Situații de Stres

Sursele stresului in viața dumneavoastră pot rezulta din activitațile zilnice, evenimentele majore din viață, interiorul nostru sau mediul profesional, riscul sau incertitudinea și necunoscutul. Schimbarea este și ea o sursă majoră de stres.Citește mai mult...

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale