Construirea raportului cu pacientul

Alegeți un moment potrivit pentru a vă prezenta formal. Evitați să vă apropiați de cineva atunci când sunt distrași, de exemplu în timpul unei conversații telefonice, a urmăririi programului lor de televiziune preferat sau în timp ce sunt stresați cu privire la o altă problemă.

Spargeți gheața:

Spargeți gheața vorbind despre lucruri mici. Dezvăluirea de sine este un teritoriu necunoscut pentru unii oameni, iar alții ar putea să nu aibă vocabularul necesar pentru a descrie modul în care se simt, ar putea să nu vadă relevanța menționării acestuia, să se aștepte la judecată sau să se teme să nu copleșească cealaltă persoană.

Gândiți-vă la abordarea unor subiecte mici, mai puțin încărcate emoțional, ca o modalitate de a deschide ușa către conversații mai semnificative.

Este posibil să nu aveți mult timp pentru a începe o conversație semnificativă cu fiecare pacient, dar pentru mulți pacienți cu ședere lungă, având o față familiară și un teren comun între voi, puteți face toată diferența pe durata internării lor.

Luați în considerare mediul dumneavoastră:

Nu uitați: ora și locul. Acordați-vă un moment pentru a lua în considerare mediul dumneavoastră. Abordarea unui pacient într-o zonă ocupată cu o mulțime de oameni vă poate împiedica comunicarea.

Fiind într-un departament de urgență, zgomotos și haotic, vă poate solicita să vă ridicați vocea. Acest lucru este problematic, având în vedere că tonul vocii dumneavoastră reprezintă aproximativ 40% din comunicarea față în față (Mehrabian, 1971). În schimb, ar trebui să fie utilizat pentru a ajuta la ameliorarea suferinței unui pacient.

Mediile haotice și zgomotoase, de asemenea, cresc șansele ca un pacient să nu înțeleagă informații importante.

Dacă veți pune întrebări cu caracter personal, mediul este deosebit de important. Cabinetele serviciilor de urgență și separeurile din camerele cu mai multe paturi sunt deseori separate doar de o perdea. De exemplu, dacă aveți de gând să întrebați un pacient despre istoricul său, găsirea unui mediu mai privat este esențială.

Luați în considerare tehnologia:

Deși tehnologia mobilă modernă a adus beneficiile conexiunii instantanee, poate fi și o distragere adusă de aceasta.

În mod ideal, atunci când vă angajați în conversație cu un pacient, nu ar trebui să acceptați apeluri. Dacă totuși trebuie, este o idee bună din respect pentru pacient, să-i anunțați la începutul unei interacțiuni că ar putea fi necesar să răspundeți la un apel urgent și să vă cereți scuze în avans în caz că se va întâmpla.

De exemplu, asistentele medicale vor avea deseori la îndemână propriile lor telefoane mobile. În mod evident, aceasta poate avea beneficii, cum ar fi accesarea aplicațiilor de asistență medicală pentru a oferi informații imediate despre medicamente. Însă, fiți conștienți că studiile au arătat că simpla prezență a telefonului dumneavoastră mobil închis poate fi o scădere a productivității (Ward et al. 2017).

Abordarea conversațiilor dificile:

Dacă aveți ceva important despre care să discutați cu pacientul și momentul nu vi se pare adecvat, anunțați-l și asigurați-vă că veți avea ocazia de a discuta cu el în scurt timp.

Ascultați și puneți întrebări. Ascultarea fără întrerupere este un factor important în a avea o conversație eficientă. Aceasta transmite interesul și respectul pentru punctul de vedere al altuia. Mențineți contactul vizual și oferiți observații încurajatoare.

Întrebările deschise oferă cel mai puternic mod de a înțelege o altă persoană. Începeți întrebările cu "ce", "când", "unde","cum".

În unele circumstanțe excepțional de dificile oamenii se pot simți presați să înceapă să vorbească despre subiecte semnificative și despre gânduri și sentimente intime.

Pentru cei care au evitat comunicarea deschisă până acum, acest lucru poate părea dificil. Comunicarea despre probleme dificile este mult mai ușoară dacă pașii mici au fost făcuți primii.

Discuții deschise:

Încercați să folosiți timpul prețios pe care îl aveți acum pentru a deschide subiectele de discuții.

Nu vă fie frică să comunicați asertiv. A fi asertiv implică exprimarea propriilor gânduri și sentimente fără a respinge sau a abuza de drepturile altora, ceea ce este agresivitate.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!