Siguranța Psihologică în Asistență Medicală

Siguranța psihologică a reprezentat un subiect important de discuții în domeniul psihologiei, al sănătății și al managementului comportamentului. Rezultatele unui număr de studii empirice efectuate în diferite regiuni și țări joacă un rol important în eficiența muncii. Acesta reprezintă în mod constant un rol important în facilitarea exprimării libere a ideilor și a activității productive într-o asociație. Siguranța psihologică a mediului permite, de asemenea, echipelor și organizațiilor să învețe și să lucreze, iar în ultimii ani a devenit un fenomen organizațional mai important, datorită nevoii sporite de instruire și inovare. Ignorând acest fenomen și eficiența acestuia este pur și simplu imposibilă.

Atunci când se lucrează într-un mediu sigur din punct de vedere psihologic, asistentele medicale se simt comfortabil, sunt încurajate să adreseze întrebări și să își exprime posibilele îngrijorări. Nivelurile ridicate de siguranță psihologică au fost asociate cu un lucru în echipă mai eficient și cu o performanță îmbunătățită.

În cadrul unei echipe în care personalul simte siguranță psihologică, acesta are încredere că va primi respect și considerație de la alții. Un grup cu o cultură a siguranței psihologice încurajează discuția deschisă a problemelor dificile. Nu doar tolerează dezacordul, ci alimentează punctele de vedere contrastante. Liderii pot ajuta la crearea acestor medii dezvoltând și consolidând următoarele comportamente ale echipei:

  • Respectul - Atenția la ceea ce este important pentru alții și răspunsul cu considerație nu numai că reduce anxietatea, ci și încurajează gândirea creativă.
  • Abordarea pozitivă a conflictelor - Ideile contrastante sunt cea mai mare sursă de creativitate. Este important ca membrii echipei să învețe să fie toleranți față de ceilalți din echipa lor.
  • Sprijinirea - Folosirea unui limbaj de susținere față de ceilalți ar trebui să fie un lucru de bază.

Atunci când membrii echipei sunt motivați la locul de muncă și doresc să împărtășească ideea creșterii productivității, adeseori nu vorbesc, deoarece se tem că vor fi judecați aspru. Atunci când compania a stabilit securitatea psihologică, membrii echipei se gândesc mai puțin la posibilele consecințe negative ale exprimării unei noi idei. Ca urmare, ei vorbesc mai mult atunci când se simt în siguranță și motivați să își îmbunătățească echipa sau compania. Astfel, echipa și managementul vor avea beneficii.

Există o serie de probleme importante în asigurarea acestei condiții. Sunt enumerate trei probleme principale:

  1. Personal incompatibil în condițiile unui număr de personal redus:
  2. Avem de-a face cu un întreg personal sau cu unii angajați care intră în conflict cu oricine altcineva și, astfel, diminuează securitatea socio-psihologică globală. Această problemă este rezolvată printr-o conversație onestă și directă cu reprezentanții controversați ai personalului, iar în cazul în care conversația nu ajută, aceștia trebuie să părăsească compania, deoarece îi dăunează direct.

  3. Conservatorismul excesiv sau lipsa de tact a autorităților:
  4. Aceasta descrie inerția managerilor care subestimează nevoia de securitate psihologică a mediului în care lucrează oamenii și, prin urmare, nu dorește să ia măsuri pentru a le asigura.

  5. Managementul defectuos:
  6. Avem de-a face cu managerii severi care nu știu cum să organizeze corect o echipă, iar ca urmare apar conflicte și neînțelegeri reciproce.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!