START FEMIN in regiunea BUCURESTI-ILFOV
Noi sanse pentru personalul medical din Bucuresti
- Cursuri de Calificare Gratuite -
in cadrul proiectului european FEMIN
05.08.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului strategic finantat din fonduri europene "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, ofera oportunitatea pentru inca 50 de angajate in unitatile sanitare din Bucuresti sa obtina noi competente profesionale.
Scopul acestui proiect european este de a sprijini prin organizarea cursurilor de calificare oferite GRATUIT, ca urmare a finantarii acestora din fonduri europene, angajatele din unitatile sanitare sa-si diversifice abilitatile si calificarile, oferindu-le o mobilitate sporita pe piata muncii.
Succesul si impactul cursurilor de calificare desfasurate in perioada septembrie 2014 - mai 2015, pentru cele 200 de femei inscrise in grupul tinta al proiectului din regiunea Bucuresti-Ilfov dar si interesul exprimat de catre angajatele din sistemul sanitar pentru obtinerea de noi competente prin diploma recunoscuta la nivel national, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC), in calificarea Ingrijitoare batrani la domiciliu, a dus la organizarea de noi cursuri de calificare.
Cursurile de calificare se vor desfasura in perioada august-octombrie 2015 in cadrul a doua spitale de renume: Spitalul Clinic de Urgenta "Bagdasar-Arseni" si Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Al. Obregia si vor fi sustinute de formatori profesionisti in domeniu, care vor imbina armonios partea teoretica cu cea practica.
In cadrul acestor cursuri de calificare, cele 50 de femei vor beneficia de materiale necesare derularii cursurilor practice dar si de o subventie in valoare de 1.068 lei, dupa evaluarea finala a cunostintelor dobandite.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii", POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.femin.ro; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, expert informare si promovare
PRIMA VIZITA DE LUCRU IN DOMENIUL EGALITATII DE SANSE IN MADRID
19.06.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, impreuna cu partenerul transnational Consejo General de Enfermeria, a organizat in cadrul proiectului Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN POSDRU/144/6.3/S/128729, prima vizita de lucru in domeniul egalitatii de sanse si reconcilierii vietii de familie cu viata profesionala, in perioada 25-29 mai 2015, la Madrid, Spania.
Activitatile derulate pe parcursul celor cinci zile la partenerul transnational din Madrid, de cele 20 de participante selectate din grupul tinta al proiectului din Bucuresti si Olt, au fost diversificate, instructive si complexe, familiarizandu-le cu cadrul legislativ spaniol, cu bunele practici privind reconcilierea vietii de familie cu viata profesionala si cu solutiile gasite pentru diminuarea segregarii de gen in sistemul sanitar spaniol.
Vizita de lucru in Spania a vizat schimbul de experienta in domenii de interes, precum: hartuirea la locul de munca, politici, masuri, actiuni pentru prevenirea hartuirii morale si sexuale in sistemul sanitar din Madrid, sistemul de sanatate din Spania, comparatie intre somajul asistentilor si al medicilor, comparatie intre sistemul public si cel privat, prezentarea cheltuielilor sanitare in sistemul public versus cheltuieli in sistemul privat. In cadrul schimbului de experienta, participantele au avut sansa sa efectueze vizite la Consejo General de Enfermeria, Spitalul Universitar din Torrejon, ONG- Fundatia Atenea si o intalnire cu reprezentantii unui sindicat.
Odata identificat modul de lucru al partenerului strain, participantele la schimbul de experienta au ca obiectiv sa internalizeze si sa aplice concluziile si procedurile preluate prin schimbul de experienta la locul de munca propriu, conform planului de diseminare elaborat.
Participantele au avut ocazia sa studieze in amanunt si prin interactiune cu omologii lor, ce actiuni sunt intreprinse pentru asigurarea egalitatii de sanse intre femei si barbati, egalitatea pe piata muncii, care sunt procedurile de lucru si cum se realizeaza, pentru a-si putea imbunatati la randul lor activitatea la intoarcerea in Romania.
Schimbul de experienta s-a dovedit un important prilej de impartasire reciproca de informatii in domeniul egalitatii de sanse. Prin parteneriatul cu Consejo General de Enfermeria, s-a urmarit imbogatirea experientei in mod special prin intalnirile desfasurate atat formal cat si informal.
In cadrul acestor intalniri, ambele parti s-au axat pe impartasirea experientelor proprii - atentia fiind indreptata in special asupra experientei practice suplimentand astfel pregatirea teoretica. In vizita realizata la Fundatia Atenea, participantelor li s-au prezentat cazuri concrete, in care familiile care apeleaza la fundatie sunt ajutate si consiliate pentru a iesi din dificultatea in care se afla. (cautarea unui loc de munca).
La finalul schimbului de experienta, participantele au transmis si un feedback atat prin testimonialul aplicat cat si in interviurile acordate echipei. La descrierea unui moment special care a marcat aceasta experienta, o participanta a mentionat "pentru mine cel mai special moment a fost vizita facuta la Spitalul Universitar din Torrejon. Sistemul medical spaniol chiar functioneaza iar pacientii pot pasi cu incredere pragul unei institutii medicale. Din aceasta cauza chiar "vreau o tara ca afara"!
O alta participanta subliniaza la aceeasi intrebare "am fost impresionata de dezinvoltura si naturaletea personalului din spital. Activitatea este bine organizata si angajatii isi cunosc foarte bine atributiile inca din momentul semnarii contractului atunci cand primesc un manual de "bun venit" in care sunt mentionate obligatiile, drepturile, posibilitatile legislative de solutionare a conflictelor, persoanele, organizatiile responsabile. Ca in orice alt aspect al vietii este foarte important sa se cunoasca "who is who" pentru optimizarea randamentului la locul de munca".
"Este un lucru bun pentru noi ca oameni si ca angajati ai sistemului de sanatate sa ne imbogatim cunostintele, sa aflam lucruri noi, sa incercam sa aducem si acasa, la locul de munca ceea ce am vazut si ne-a placut aici" a declarat o participanta la vizita de lucru.
In interviul acordat pentru activitatea de informare si promovare a proiectului, o participanta la finalul vizitei de lucru din Spania a dorit sa ne impartasesca cateva impresii atat despre beneficiile pe care le-a avut in proiect cat si despre experienta traiata in Madrid.
"prin informatiile primite in acest proiect, atelierele de lucru, materialele tiparite, cursuri de calificare, culminand cu vizita in Spania, pot spune ca tinta acestui proiect a fost atinsa si anume, dezvoltatea profesionala si personala pentru toate participantele. Ne-am bucurat de ospitalitatea si generozitatea gazdelor prin bogata informatie pe care ne-au oferit-o vizavi de sistemul sanitar spaniol si cred ca este intr-adevar, un minunat plus pe care noi l-am avut si cu care vom pleca acasa oferind si colegilor nostri informatii utile despre ceea ce ni s-a intamplat aici. Personal mi-as dori ca asemenea proiecte sa fie cat mai multe pentru a beneficia cat multe femei."
La finalul acestui interviu, participanta a multumit in mod deosebit partenerului transnational Consejo General de Enfermeria si intregii echipe de implementare al acestui proiect.
Desi pe parcursul intregii vizite, participantele s-au aratat emotionate de caldura si prietenia cu care au fost primite de reprezentantii partenerului, de interactiunea cu expertii transnationali, precum si de vizitele efectuate in cadrul schimbului de experienta, ultima zi a adus odata cu primirea diplomelor un val de emotie de ambele parti, la momentul cuvantului de "ramas bun", stiut fiind ca aceasta a fost prima serie de participante, urmand ca in lunile iunie si iulie 2015 sa se pregatesca urmatoarele 2 serii a cate 20 de persoane pentru vizita de lucru la Madrid.
Aceasta prima vizita in cadrul proiectului, s-a finalizat cu succes, felicitam participantele pentru profesionalismul, seriozitatea de care au dat dovada pe parcursul intregii deplasari.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Articol realizat de Raluca Cheptanaru, expert informare si promovare proiect FEMIN
LISTA persoanelor participante din BUCURESTI la schimburile de experienta transnationale organizate la Madrid, Spania, in perioada 27-31 iulie 2015, seria III
10.06.2015
Comisia de evaluare a dosarelor si selectie a participantilor la schimburile de experienta transnationale, s-a intrunit la data de 10 iunie 2015, si a selectat persoanele care vor participa in seria III la schimburile de experienta transnationale, organizate la Madrid, Spania in perioada 27-31 iulie 2015
Pentru a vizualiza si descarca documentul cu lista persoanelor, apasati aici
Emotii mari la examenele de finalizare a cursurilor de calificare de Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu organizate in BUCURESTI
03.06.2015
In data de 27 si 28 mai 2015, Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, a organizat examenele de finalizare la cursurile de calificare de Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu pentru 99 de persoane din grupul tinta din regiunea Bucuresti-Ilfov.
Pe parcursul celor 360 de ore de curs, sustinute pe o perioada de 4 luni, participantele de la cele 2 grupe de Baby sitter si cele 2 grupe de Ingrijitoare batrani la domiciliu, inscrise in grupul tinta al proiectului, au beneficiat atat de pregatire teoretica cat si de pregatire practica.
Cursurile desfasurate in regiunea Bucuresti-Ilfov, s-au finalizat cu succes prin absolvirea examenului de calificare, media generala obtinuta de cele 4 grupe fiind de 9,77 si o rata de promovabilitate de 100%.
In cele doua zile de examene, cursantele s-au mobilizat raspunzand la testele de teorie si la proba practica in fata comisiilor de la Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC).
Participantele de la grupa de Baby sitter si de Ingrijitoare batrani la domiciliu, vor primi diplome recunoscute la nivel national si european, eliberate de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC) si vor beneficia de o subventie in valoare de 1.068 lei.
In plus, ca urmare a competentelor dobandite, femeile din grupul tinta au sanse mai mari de integrare socio-profesionala, mobilitate pe piata muncii si posibilitate de a obtine venituri suplimentare. Dupa examenele de evaluare, formatorii si o parte dintre cursante au acordat cate un interviu pentru activitatea de informare si promovare a proiectului, in care si-au exprimat multumirea ca au acumulat cunostinte noi de actualitate in domeniu, ca au beneficiat de un curs de calitate.
Formatorii de la grupele de Ingrijitoare batrani si Baby sitter, au subliniat constiinciozitatea, seriozitatea, punctualitatea si implicarea deosebita a cursantilor pentru dobandirea abilitatilor teoretice si practice din domeniu.
O participanta de la grupa de Ingrijitoare batrani la domiciliu, a precizat: "am mari emotii la examen, am invatat foarte multe lucruri la curs, experienta a fost foarte frumoasa si imi doresc sa pun in practica ceea ce am invatat. Nu a fost usor sa parcurg cele 4 luni de curs, sa ma impart intre serviciu, familie, curs si in plus sa si invatam, insa ma bucur enorm ca am reusit sa fac acest curs si ca se fac astfel de cursuri in care invatam sa ingrijim batranii nostri".
O alta participanta de la grupa de Ingrijitoare batrani la domiciliu, a precizat: "Cursul a fost foarte bine structurat atat din punct de vedere tematic cat si din punct de vedere practic. Am fost foarte incantata de toate informatiile care ni s-au prezentat avand in vedere ca au fost foarte multe exemple practice din experienta profesionala a formatorului"
O participanta la grupa de Baby sitter a spus: "A fost un examen greu dar am constatat ca am stiut tot si sunt foarte fericita si mandra de mine. Cursul a fost de un real folos si ne-a aprofundat cunostintele".
In cadrul acestui proiect, participantele au avut oportunitatea de a participa GRATUIT la programele de formare continua, obtinand la final o calificare complementara profesiei, pe care o pot fructifica la locul de munca actual sau la un nou loc de munca.
Felicitam cursantele pentru rezultatele obtinute si le dorim ca aceasta diploma sa le aduca mult succes in activitatea profesionala.
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Articol realizat de Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
ORGANIZAREA EXAMENELOR LA FINALUL CURSURILOR DE BABY SITTER SI INGRIJITOARE BATRANI LA DOMICILIU IN BUCURESTI, VRANCEA SI GALATI
05.05.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, organizeaza in Bucuresti si in judetele Vrancea, Galati (regiunea Sud-Est), examenele de finalizare a cursurilor de calificare in Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu in urmatoarele perioade:
Planificarea examenelor la cursurile de calificare organizate in cadrul proiectului FEMIN POSDRU/144/6.3/S/128729
21 mai 2015, Vrancea, Focsani, grupa Ingrijitoare batrani si grupa Baby sitter; Locatia: Spitalul Judetean din Focsani
26 mai 2015, Galati - Tecuci, grupa Ingrijitoare batrani; Locatia: OAMGMAMR Filiala Galati
27 mai 2015, Galati - grupa Baby sitter si grupa Ingrijitoare batrani la domiciliu; Locatia: OAMGMAMR Filiala Galati;
27 mai 2015, Bucuresti - grupa Baby sitter si grupa Ingrijitoare batrani la domiciliu; Locatia: OAMGMAMR Filiala Bucuresti;
28 mai 2015, Bucuresti - grupa Baby sitter si grupa Ingrijitoare batrani la domiciliu; Locatia: Spitalul IOMC Bucuresti
De-a lungul celor 4 luni de cursuri de calificare intr-un nou domeniu, participantele au beneficiat de informatii complete si complexe, de materiale suport asigurate in cadrul proiectului, care sa le asigure dobandirea de noi competente ce vor putea fi fructificate la locul de munca actual sau la un nou loc de munca.
Finalizarea cursurilor se va face prin sustinerea unui examen care va consta intr-o proba teoretica si una practica, evaluate de o comisie formata din reprezentanti ai Autoritatii Nationale pentru Calificari (ANC).
Dupa examinarea finala, cursantele care promoveaza examenul vor primi o subventie in valoare de 1.068 lei si o diploma recunoscuta la nivel national si european, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC), fiind astfel recunoscute competentele si cunostintele acumulate pe intreaga perioada a desfasurarii cursurilor.
In cadrul proiectului, in lunile decembrie 2014 - ianuarie 2015, 374 de cursanti care s-au prezentat la evaluarea finala a cunostintelor dobandite, prin testare teoretica si practica, au finalizat cu succes cursurile de calificare, obtinandu-se media generala de 9,83.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii", POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.femin.ro; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
Lista persoanelor participante din Municipiul Bucuresti la schimburile de experienta transnationale organizate la partenerul transnational la Madrid, Spania din cadrul proiectului FEMIN, ce se va desfasura in perioada 25-29 mai 2015, seria I
05.05.2015
05.05.2015
Pentru a vizualiza lista persoanelor, descarcati documentul de aici.
Instruire gratuita in Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru 15 femei angajate in sistemul sanitar din Regiunea Bucuresti-Ilfov
21.04.2015
21.04.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania anunta demararea cursurilor gratuite de instruire si certificare a competentelor TIC pentru 90 de femei cu varste peste 45 de ani selectate din grupul tinta al proiectului Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN POSDRU/144/6.3/S/128729.
In perioada 17-26 aprilie 2015, 15 femei cu varsta peste 45 de ani din regiunea Bucuresti-Ilfov participa la sesiuni de formare continua cu o durata de 40 de ore, pentru dezvoltarea abilitatilor IT.
Cursul este oferit GRATUIT in cadrul proiectului si vine in intampinarea nevoilor persoanelor active in sistemul sanitar prin implicarea acestora in activitati centrate pe dezvoltarea competentelor necesare la locul de munca (informatizarea sistemului sanitar, introducerea noilor tehnologii etc), precum si actualizarea cunostintelor in domeniu pentru a deveni mai competitivi pe piata muncii. Proiectul contribuie la promovarea utilizarii tehnologiei informatiei si comunicarii, dar si la promovarea imbatranirii active in sistemul sanitar din Romania.
La finalul cursului fiecare participanta va sustine un examen in vederea obtinerii certificatului de perfectionare eliberat conform procedurilor ANC.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania). Persoana contact: Raluca Cheptanaru, expert informare si promovare.
FEMIN
METODOLOGIA DE SELECTIE A PARTICIPANTILOR LA SCHIMBURILE DE EXPERIENTA TRANSNATIONALE
IN CADRUL PROIECTULUI STRATEGIC
Aprilie 2015
Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN
POSDRU /144/6.3/S/128729
Pentru a descarca comunicatul de presa apasati aici (PDF)
Pentru a descarca Metodologia de selectie a participantilor apasati aici (PDF)
Pentru a vizualiza informatiile privind perioada de desfasurare a schimburilor de experienta transnationale apasati aici (PDF)
FEMIN
ATELIER DE LUCRU IN REGIUNEA BUCURESTI-ILFOV
in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar desfasurate in Bucuresti
26.02.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, a organizat la sediul Filialei OAMGMAMR Bucuresti, in data de 14 februarie, al 5-lea atelier de lucru si ultimul din seria celor 15 ateliere in domeniul egalitatii de sanse, la care au participat 50 de femei inscrise in grupul tinta al proiectului, avand ca tema problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera.
Atelierul de lucru moderat de cei doi specialisti, Laura Grunberg si Diana Neaga, a avut ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical. Astfel, desfasurat intr-un mod interactiv, bazat pe un dialog moderat, a dat posibilitatea femeilor sa impartaseasca propria experienta de viata, sa afle ca si alte femei au trecut prin experiente asemanatoare.
Participantele la atelier sunt si cursante in cadrul proiectului, au primit cu bucurie invitatia de a participa la atelierul de lucru si au fost incantate de primirea materialelor promotionale realizate in proiect si anume: block-notes cu pix, sacose de panza, memory stick, brosuri, materiale necesare derularii cursurilor teoretice si practice (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs, bloc-notes cu pix ).
Cu acest ultim atelier incheiem o serie de evenimente in care s-au promovat obiectivele orizontale privind principiile egalitatii de sanse si reconcilierea vietii de familie cu viata profesionala in cadrul proiectului.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
CONTINUA CURSURILE DE CALIFICARE GRATUITE PENTRU PERSONALUL DIN SISTEMUL SANITAR DIN BUCURESTI, GALATI, VRANCEA
in cadrul proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN"
10.02.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului strategic finantat din fonduri europene "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, continua organizarea cursurilor pentru angajatii din unitatile sanitare din Bucuresti si din judetele Vrancea si Galati, cursuri oferite GRATUIT, ca urmare a finantarii acestora din fonduri europene.
In perioada ianuarie-mai 2015, se desfasoara cursurile de calificare pentru 5 grupe de cursanti in meseria de Ingrijitoare batrani la domiciliu si 4 grupe de cursanti in meseria de Baby sitter.
Perioada de desfasurare a acestor cursuri este de aproximativ 4 luni, distribuita pe ore de curs de teorie (120 de ore) si practica (240 de ore), in care angajatele vor dobandi noi competente care vor putea fi fructificate la locul de munca actual sau la un nou loc de munca, asigurandu-se astfel transferabilitatea rezultatelor la nivel national.
In cadrul acestor cursuri de calificare, cele 225 de femei vor beneficia de materiale necesare derularii cursurilor practice si teoretice, achizitionate in cadrul proiectului (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs), papetarie, materiale promotionale, iar dupa examinarea finala, cursantele certificate care promoveaza examenul vor primi o subventie in valoare de 1.068 lei si o diploma recunoscuta la nivel national si european, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC).
Demararea cursurilor de calificare din anul 2015 este motivata de finalizarea cu succes a primei serii de cursuri in meseria de Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu, pentru 15 grupe de cursanti, in perioada septembrie 2014 - ianuarie 2015.
Media generala de 9,83 a celor 374 de cursanti care s-au prezentat la evaluarea finala a cunostintelor dobandite, prin testare teoretica si practica, este onoranta si ne motiveaza in demersul nostru din cadrul proiectelor finantate din fonduri europene de a furniza cursuri de calificare cerute pe piata muncii.
Este un pas important pentru Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, ca furnizor de formare profesionala acreditat de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC) cu o activitate de peste 1 an si jumatate, in acord cu valorile si misiunea pe care si le-a asumat ca promotor in formarea profesionala continua a asistentilor medicali.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, expert informare si promovare
ATELIER DE LUCRU
in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar in Bucuresti
04.02.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, organizeaza in data de 7 si 14 februarie 2015 in Bucuresti, 2 ateliere de lucru, la care vor participa 100 de femei angajate in sistemul sanitar, inscrise in grupul tinta al proiectului, avand ca tema problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera.
Deschiderea atelierelor de lucru va avea loc la ora 09:00 la sediul filialei OAMGMAMR Bucuresti, din Str. Avrig nr. 12, sector 1 si vor fi moderate de doi specialisti cu activitate remarcabila in domeniul cercetarii sociologice si feminismului, a egalitatii de sanse si a combaterii discriminarii, ce abordeaza intr-un mod dinamic si interactiv problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, urmarind motivarea femeilor pentru a intelege problematica si a se implica in combaterea inegalitatilor, a discriminarilor si a prejudecatilor de gen in sistemul sanitar.
Atelierele de lucru au ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Atelierele de lucru vor avea un caracter interactiv, instrumentul principal de lucru, alaturi de metodele inovative de abordare a tematicii, este Caietul de exercitii, in care fiecare participanta completeaza chestionare, isi descrie experientele, analizeaza imagini sugestive cu "femei si carierele lor" cu "femei si familiile lor", da "Testare fara notare" si chiar are posibilitatea sa defineasca principalele probleme cu care se confrunta ca femeie la locul de munca si sa inainteze moderatorilor aceste probleme spre analiza in "Cutia cu plangeri" a atelierului de lucru.
Informatiile colectate pe parcursul atelierelor de lucru vor reprezenta informatii suport in redactarea unui Ghid de bune practici - egalitate de sanse in sistemul sanitar care se va tipari in 1500 de exemplare.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
ATELIER DE LUCRU
in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar desfasurate in Bucuresti
09.02.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, a organizat la sediul Filialei OAMGMAMR Bucuresti in data de 7 februarie 2015, 1 atelier de lucru, la care au participat 50 de persoane avand ca tema problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera.
Atelierele de lucru moderate de cei doi specialisti, Laura Grunberg si Diana Neaga, au avut ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Rezultatul atelierului de lucru de la Bucuresti
Atelierul de lucru s-a desfasurat in mod interactiv, bazat pe dialog moderat, lucru in echipa, joc de roluri, brainstorming.
Aceste ateliere de lucru dau posibilitatea femeilor sa impartaseasca propria experienta de viata, sa afle ca si alte femei au trecut prin experiente asemanatoare, de cele mai multe ori neplacute.
In data de 7 februarie 2015, la atelierul de lucru de la Bucuresti, o participanta, asistenta medicala in varsta de 47 de ani, a povestit deschis despre violenta din familia ei, discriminarea din propria ei familie legate de etnie. "Atelierul de lucru a fost extraordinar, de felul meu sunt feminista, am intalnit femei foarte puternice in sistemul sanitar. Am ales cursul de ingrijire batrani la domiciliu fiindca de 6 ani fac ingrijire la domiciliu si vreau sa fac mai mult decat am facut pana acum dar acum vreau s-o fac in mod profesional pentru ei".
Fiecare din aceste ateliere, intalniri deschise si binevenite pentru angajatii din sistemul sanitar (asa cum aflam din chestionarele aplicate participantilor), ofera posibiliatea de a colecta date privind gradul de informare si constientizare a femeilor din sistemul sanitar.
Asa cum au fost obisnuite in cadrul evenimentelor organizate in proiectele europene, participantele s-au bucurat de primirea materialelor promotionale realizate in proiect si anume: block-notes cu pix, sacose de panza, memory stick, brosuri, materiale materiale necesare derularii cursurilor teoretice si practice (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs, bloc-notes cu pix ).
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
FEMIN
CONTINUA CURSURILE DE CALIFICARE GRATUITE PENTRU PERSONALUL DIN SISTEMUL SANITAR DIN BUCURESTI
26-27-01.2015
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romaniabeneficiar al proiectului strategic finantat din fonduri europene "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, continua organizarea cursurilor pentru asistentii medicali angajati in unitatile sanitare din Bucuresti, cursuri oferite GRATUIT, ca urmare a finantarii acestora din fonduri europene.
In perioada 26 si 27 ianuarie 2015, 100 de femei din sistemul sanitar vor participa la deschiderea seriei a II-a de cursuri de calificare, 2 grupe de ingrijitoare batrani la domiciliu si 2 grupe de baby sitter.
Perioada de desfasurare a acestor cursuri este de aproximativ 4 luni, distribuita pe ore de curs de teorie (120 de ore) si practica (240 de ore), in care angajatele vor dobandi noi competente care vor putea fi fructificate la locul de munca actual sau la un nou loc de munca, asigurandu-se astfel transferabilitatea rezultatelor la nivel national.
In cadrul acestor cursuri de calificare, cele 100 de femei vor beneficia de o subventie in valoare de 1.068 lei, materiale necesare derularii cursurilor practice (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs), papetarie, materiale promotionale, achizitionate in cadrul proiectului, iar dupa examinarea finala, cursantele vor primi la final o calificare complementara profesiei si o diploma recunoscuta la nivel national, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC).
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.femin.ro; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, expert informare si promovare
FEMIN
NOI COMPETENTE OBTINUTE IN CADRUL PROIECTULUI EUROPEAN
"Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN"
18.12.2014
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, beneficiar al proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, a organizat in perioada 16-17 decembrie 2014 pentru 100 de persoane din grupul tinta din Bucuresti, examenele de finalizare la cursurile de calificare de Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu.
Pe parcursul celor 360 de ore, sustinute pe o perioada de 4 luni de zile, 100 femei inscrise in grupul tinta au beneficiat de pregatire teoretica si practica, in calificarile de Baby sitter si Ingrijitoare batrani la domiciliu.
Cursurile s-au finalizat cu succes prin participarea cursantelor la examenul de evaluare a cunostintelor dobandite, prin testare teoretica si proba practica. Desi emotiile cursantelor au fost mari, totusi au fost constructive, fapt reflectat in rezultatele foarte bune obtinute la examene, avand o promovabilitate de 100% si media generala de 9,72.
Participantele din cele 2 grupe de Baby sitter si cele 2 grupe de Ingrijitoare batrani la domiciliu, evaluate de reprezentantii de la Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC) , vor primi diplome recunoscute la nivel national, eliberate de ANC, fiind astfel recunoscute competentele si cunostinte acumulate pe intreaga perioada a desfasurarii cursurilor.
Cele 100 de femei, vor beneficia de o subventie acordata in cadrul proiectului in valoare de 1068 lei iar 10 din cele 100 de participante din prima serie vor avea posibilitatea sa participe la vizite de lucru transnationale la partenerul transnational Consejo General de Enfermeria (Spania).
Din luna ianuarie 2015, in cadrul proiectului vor incepe 4 cursuri noi, Baby sitter și Ingrijitoare bătrani la domiciliu, pentru inca 100 de femei din grupul tinta pe regiunea Bucuresti-Ilfov.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729.
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
Organizarea atelierelor de lucru in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar
24.11.2014
In cadrul proiectului "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania a organizat la sediul Filialei Bucuresti a OAMGMAMR (regiunea Bucuresti-Ilfov) in data de 1 noiembrie 2014, doua ateliere de lucru, la care au participat 60 de persoane avand ca tema problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, pentru 200 femei angajate in sistemul sanitar, inscrise in grupul tinta al proiectului.
Atelierele de lucru moderate de cei doi specialisti, Laura Grunberg si Diana Neaga, au avut ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Atelierele de lucru s-au desfasurat intr-un mod dinamic si interactiv, bazate pe dialog si lucru in echipa, astfel urmarindu-se problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera si implicarea in combaterea inegalitatilor, a discriminarilor si a prejudecatilor de gen in sistemul sanitar.
In cadrul atelierelor de lucru, participantele s-au bucurat de primirea materialelor promotionale realizate in proiect si anume: blocknotes cu pix, sacose de panza, memory stick, brosura realizata in cadrul proiectului.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; www.femin.ro, OAMMRomania@gmail.com.
Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
Organizarea atelierelor de lucru in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar
In data de 1 noiembrie 2014, Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania anunta organizarea a doua ateliere de lucru (pentru 60 de persoane) din cele 5 ateliere care sunt programate in Bucuresti (regiunea Bucuresti-Ilfov) si vor viza problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, pentru 200 femei angajate in sistemul sanitar, inscrise in grupul tinta al proietului: Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729.
Atelierele de lucru, organizate la sediul Filialei Bucuresti a OAMGMAMR, au ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Atelierele de lucru moderate de doi specialisti cu activitate remarcabila in domeniul cercetarii sociologice si feminismului, a egalitatii de sanse si a combaterii discriminarii, abordeaza intr-un mod dinamic si interactiv problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, urmarind motivarea femeilor pentru a intelege problematica si a se implica in combaterea inegalitatilor, a discriminarilor si a prejudecatilor de gen in sistemul sanitar.
Instrumentul principal de lucru, alaturi de metodele inovative de abordare a tematicii, este Caietul de exercitii, in care fiecare participanta completeaza chestionare, isi descrie experientele, analizeaza imagini sugestive cu "femei si carierele lor" cu "femei si familiile lor", da "Testare fara notare" si chiar are posibilitatea sa defineasca principalele probleme cu care se confrunta ca femeie la locul de munca si sa inainteze moderatorilor aceste probleme spre analiza in "Cutia cu plangeri" a atelierului de lucru.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com. Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN
Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, va aduce la cunostinta faptul ca, in perioada 28 mai - 15 iulie 2014, incep inscrierile in grupul tinta al proiectului cu titlul: "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN", POSDRU/144/6.3/S/128729, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013: Investeste in oameni!
In cadrul proiectului, vor fi selectate 600 de femei angajate in sistemul sanitar din care 200 de femei din judetul Bucuresti, pentru care se faciliteaza accesul la o piata inclusiva a muncii, prin dobandirea de calificari complementare profesiei pe care o detin.
Astfel, grupul tinta selectat din judetul Bucuresti va avea posibilitatea sa participe GRATUIT in cadrul proiectului la unul din cele doua programe de formare profesionala in perioadele septembrie - decembrie 2014 (seria I) si ianuarie - aprilie 2015 (seria II), pentru calificarile de baby-sitter (2 grupe/25 persoane) si ingrijitor batrani la domiciliu (6 grupe/25 persoane).
De asemenea, 30 femei cu varste peste 45 de ani selectate din cele 200 de persoane participante la cursurile de calificare vor participa in perioada iunie-iulie 2015 si la programe de formare profesionala pentru dezvoltarea abilitatilor TIC (2 grupe /15 persoane).
In urma evaluarii cunostintelor dobandite de participanti la programele de calificare prin desfasurarea testelor/examenelor aferente fiecarei calificari in parte, participantii vor fi certificati cu diplome de absolvire a programului de formare, recunoscute la nivel national, eliberate de ANC.
Numai persoanele certificate din grupul tinta vor primi la finalizarea cursurilor o subventie in valoare de 600 lei /persoana, o singura data si va fi conditionata de participarea persoanelor la orele de curs de teorie (120 de ore) si practica (240 de ore) in afara orelor de program, cat si de promovarea examenului aferent si obtinerea certificatului de calificare.
In grupul tinta se pot inscrie femei angajate din sectorul sanitar care indeplinesc criteriile de selectie si eligibilitate stabilite, in limita locurilor disponibile stabilite.
Dosarul de inscriere se depune la sediul filialei OAMGMAMR Bucuresti.
Persoanele care vor fi selectate pentru a face parte din grupul tinta vor participa si la 5 ateliere de lucru in perioada 15 iulie - 30 septembrie 2014, ce vor viza studierea perceptiei grupului tinta asupra problematicii egalitatii din perspectiva posibilitatilor de dezvoltare a carierei in conditiile unui echilibru intre viata de familie si cea privata.
Totodata, 10 femei vor participa la o vizita de lucru la partenerul transnational in Madrid (Spania), pentru schimb de bune practici in domeniul egalitatii de gen.
Metodologia si criteriile de selectie pentru includerea in grupul tinta, precum si lista documentelor care trebuie completate/furnizate de catre angajatii din sectorul sanitar, sunt afisate la avizierul filialei judetene OAMGMAMR si postate pe site-ul beneficiarului, www.oamr.ro.
Pentru OAMGMAMR filiala Bucuresti, persoana de contact este Cristina Ionescu, nr. telefon: 0757.999.366
Documente proiect FEMIN:
Metodologia de selectie a grupului tinta.
Criterii selectie in grupul tinta.
Anexa 1 - Formular inregistrare.
Anexa 2 - Declaratie pe propria raspundere.
Adeverinta de salariat..
Raluca Cheptanaru
Expert promovare proiect
START CURSURILOR DE CALIFICARE GRATUITE
adresate angajatelor din sistemul sanitar BUCURESTI
"BABY SITTER si INGRIJITOARE BATRANI LA DOMICILIU"
In luna septembrie 2014, in BUCURESTI, vor demara 4 cursuri de calificare, pentru 100 de femei angajate in sistemul sanitar. Cursurile, organizate de Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania, in cadrul unui proiect european sunt oferite GRATUIT pentru 50 de angajate din sistemul sanitar in calificarea de ingrijitoare batrani la domiciliu (demarate in 8 septembrie 2014) si pentru 50 de angajate in calificarea de baby sitter (demarate in 8 septembrie 2014).
Proiectul strategic finantat din fonduri europene "Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729, are ca obiectiv general asigurarea accesului egal la ocupare si imbunatatirea mobilitatii pe piata muncii pentru un grup tinta de 600 de femei din sistemul sanitar, din 3 regiuni de dezvoltare: Sud-Est (Galati, Vrancea, Constanta), Sud-Vest Oltenia (Gorj, Olt), Bucuresti-Ilfov (Bucuresti).
Perioada de desfasurare a acestor cursuri este de aproximativ 4 luni, distribuita pe ore de curs de teorie (120 de ore) si practica ( (240 de ore) , in care angajatele vor dobandi noi competente care vor putea fi fructificate la locul de munca actual sau la un nou loc de munca, asigurandu-se astfel transferabilitatea rezultatelor la nivel national.
In cadrul acestor cursuri de calificare, cele (100 de femei vor beneficia de materiale necesare derularii cursurilor practice (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs), achizitionate in cadrul proiectului, iar dupa examinarea finala, cursantele vor primi la final o calificare complementara profesiei si o diploma recunoscuta la nivel national, eliberata de (Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC).
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii" , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com. Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare
START FEMIN in regiunea BUCURESTI-ILFOV Organizarea atelierelor de lucru in domeniul egalitatii de sanse si dezvoltarii carierei pentru femeile din sistemul sanitar
In data de 4 octombrie 2014, Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania anunta organizarea primului atelier de lucru (pentru 40 de persoane) din cele 5 ateliere care vor avea loc in Bucuresti (regiunea Bucuresti-Ilfov), si vor viza problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, pentru 200 femei angajate in sistemul sanitar, inscrise in grupul tinta al proietului: Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii - FEMIN" POSDRU/144/6.3/S/128729.
Proiectul strategic finantat din fonduri europene are ca obiectiv general asigurarea accesului egal la ocupare si imbunatatirea mobilitatii pe piata muncii pentru un grup tinta de 600 de femei din sistemul sanitar, din 3 regiuni de dezvoltare: Sud-Est (Galati,Vrancea,Constanta), Sud-Vest Oltenia (Gorj, Olt), Bucuresti-Ilfov (Bucuresti)
Atelierele de lucru au ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Atelierele abordeaza intr-un mod dinamic si interactiv problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera, urmarind motivarea femeilor pentru a intelege problematica si a se implica in combaterea inegalitatilor, a discriminarilor si a prejudecatilor de gen in sistemul sanitar.
Informatiile colectate pe parcursul atelierelor de lucru vor reprezenta informatii suport in redactarea unui Ghid de bune practici - egalitate de sanse in sistemul sanitar care se va tipari in 1500 de exemplare.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - "Investeste in oameni!", Axa prioritara 6" Promovarea incluziunii sociale", Domeniul Major de Interventie 6.3 "Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii", POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermeria (Spania).
Pentru informatii suplimentare privind proiectul, contactati OAMGMAMR, str. Inginer Zablovschi, Nr. 76, Bucuresti; tel: (021) 2240055; www.oamr.ro; OAMMRomania@gmail.com. Persoana contact: Raluca Cheptanaru, Expert informare si promovare