Bariere în manifestarea empatiei
Conștientizarea modului în care mintea umană tinde să funcționeze este esențială mai ales în domeniile care implică lucrul cu oamenii, sau în cele în care expunerea la durere, suferință, stress și, uneori indirect, la traume, nu poate fi evitată. Profesia de asistent medical presupune această încărcătură multiplă, astfel încât empatia și compasiunea f (...)Citește mai mult...
Repere în comunicarea cu persoane cu deficiențe de auz
Comunicarea eficientă implică eforturile și abilitățile tuturor persoanelor implicate în conversație. Atunci când o persoană are o deficiență de auz, pentru a asigura transmiterea și înțelegerea corectă a mesajelor, eforturile sale trebuie susținute și de interlocutor. Acest aspect este cu atât mai relevant atunci când vorbim despre servicii de în (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Persoanele cu Hipertensiune
Hipertensiunea arterială, cunoscută și sub denumirea de tensiune arterială ridicată sau crescută, este definită și ca o creștere tranzitorie (de scurtă durată) sau cronică a tensiunii arteriale. Această creștere poate duce la leziuni cardiovasculare. Hipertensiunea arterială este, de obicei, o afecțiune cronică care de-a lungul anilor provoacă treptat (...)Citește mai mult...
Profilul psihocomportamental și comunicarea cu pacientul cardiovascular
De-a lungul vieții unele persoane și-au construit o imagine negativă despre sine, respect și stimă față de propria persoană scăzute, limitându-și interacțiunile sociale din teama de a nu fi respinse, însă pentru că își doresc a fi plăcuți celor din jur își maschează emoțiile. Față de societate experimentează: sentimente de mânie, iritabilitate, (...)Citește mai mult...
Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții cu dizabilități
Persoana cu dizabilitate este acea persoană care are anumite deficienţe de ordin senzorial, fizic, mental sau intelectual, la care se adaugă efectele deseori negative ale percepției sociale asupra lor, ale mediului ambiant neadecvat nevoilor, ale sistemelor de acordarea a unor servicii care nu iau în considerare limitarea oportunitatilor. Așadar, dizabilitatea nu ține doar (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacienții cu dizabilități psihice
Uneori comunicarea cu pacienții cu dizaibilități psihice poate fi dificilă din cauza manifestărilor specifice bolii, precum interpretativitate, idei paranoide, labilitate emoțională, așteptări negative ca urmare a unor experiențe negative în relația cu spitalizările anterioare, agresivitate și heteroagresivitate. Din fericire, există modalități pozitive (...)Citește mai mult...
Imunitatea – o colaborare între corp, minte și spirit
Acum mai mult decât oricând, tema imunității este de actualitate pentru cercetători în domeniul psiho-neuro-imunologiei, cu aplicații generoase în promovarea unui stil de viață sănătos, prevenirea și tratamentul afecțiunilor psihice, sănătatea în muncă și gestionarea stresului, precum și abordarea dinspre minte înspre corp a bolilor și susținerea procesului de (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacientul cu dificultăți de vorbire
Comunicarea este una dintre cele mai importante unelte pe care le avem pentru a oferi servicii de îngrijire de calitate. Avem nevoie de comunicare pentru a afla care sunt problemele cu care pacientul se confruntă, pentru a determina care sunt nevoile, pentru a evalua impactul intervenției și a stabili un plan pentru viitor. Avem nevoie de comunicare pentru a susține colabora (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Persoanele cu Pierderi de Vedere
Deficiența vizuală, cunoscută și sub denumirea de pierdere a vederii, este o capacitate scăzută de a vedea până la un grad care provoacă probleme care nu pot fi remediate prin mijloace obișnuite, cum ar fi ochelarii. Accesarea informațiilor vizuale este un avantaj semnificativ pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale. Persoanele cu deficiențe de vedere au a (...)Citește mai mult...
Recomandări privind comunicarea cu pacienții adulți cu dizabilităţi intelectuale
Este posibil ca pacienții adulți cu dizabilități intelectuale să fie mai afectați în această perioadă și de aceea anumite comportamente pot îngreuna intervențiile medicale necesare. Printre manifestări se numără agitația psihomotorie, mutismul, stereotipiile de comportament, privirea pierdută. Totodată, pot să apară comportamente ati (...)Citește mai mult...