Covid-19 și atingerea terapeutică
Compasiunea este un element important în furnizarea de îngrijire medicală. Deși există multe definiții ale compasiunii, cele două puncte comune ale acesteia sunt conștientizarea suferinței și actul de a trece de la sentimente, empatie și simpatie, către dorința de a acționa pentru a ameliora suferința. Cambridge Dictionary definește compasiunea ca fiind un puternic (...)Citește mai mult...
Aspecte etice în asistența medicală
Comportamentul etic se caracterizează prin onestitate, corectitudine și echitate în relațiile interumane, profesionale și academice și în activități de cercetare și științifice. Comportamentul etic respectă demnitatea, diversitatea și drepturile indivizilor și grupurilor de oameni. Probleme etice în sistemul de sănătate: În fiecare zi, pacienții, familiile și p (...)Citește mai mult...
Locus de control
Locusul de control este un concept folosit în psihologie pentru a evidenția nivelul de încredere al unei persoane în capacitatea de a controla situațiile și experiențele care îi afectează viața. Locusul de control poate influența nu doar felul în care o persoană răspunde la evenimentele cu care se confruntă de-a lungul vieții dar și motivația de a acționa. Este mai (...)Citește mai mult...
Comunicarea Nonverbală
Ce este comunicarea nonverbală? Comunicarea nonverbală se referă la gesturi, expresii faciale, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia), limbajul corpului, postura și alte moduri în care oamenii pot comunica fără a folosi cuvinte. De ce este importantă? Abilitățile de comunicare nonverbală pot crea o impresie pozitivă (sau negativă). Brațele încruciș (...)Citește mai mult...
Satisfacția în muncă a echipei de asistență medicală versus satisfacția pacientului
Sarcinile de serviciu ale echipei de asistență medicală sunt mari și deseori recunoașterea pentru o muncă bine făcută este minimă. În consecință, satisfacția la locul de muncă poate fi uneori scăzută în rândul membrilor echipei de asistență medicală din cauza nivelurilor ridicate de stres sau din cauza eforturilor de colaborare interprofesionale ineficiente. Tot (...)Citește mai mult...
Construirea raportului cu pacientul
Alegeți un moment potrivit pentru a vă prezenta formal. Evitați să vă apropiați de cineva atunci când sunt distrași, de exemplu în timpul unei conversații telefonice, a urmăririi programului lor de televiziune preferat sau în timp ce sunt stresați cu privire la o altă problemă. Spargeți gheața: Spargeți gheața vorbind despre lucruri mici. Dezvăluirea de sine (...)Citește mai mult...
Reguli și principii în comunicarea cu pacienții
Comunicarea este pur și simplu actul de transfer al informațiilor dintr-un loc in altul, sau de la o persoană la alta. Fiecare comunicare implică cel puțin un expeditor, un mesaj și un destinatar. Acest lucru poate părea simplu, dar comunicarea este de fapt un subiect foarte complex. Transmiterea mesajului de la expeditor la destinatar poate fi afectată de o gamă largă (...)Citește mai mult...
Gestionarea conflictelor
Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze). Conform principiilor (...)Citește mai mult...
Etapele conflictului
Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților. Pentru a înțelege și a manageria mai bine (...)Citește mai mult...
Tipuri de conflicte
Cercetătorii clasifică acest fenomen social-psihologic, după diferiți parametri, oferind facilități în găsirea posibilităților și căilor de rezolvare. Din punct de vedere al duratei și evoluției lor conflictele pot fi: spontane: apar brusc, din cauze diferite, întâmplătoare, sunt de scurtă durată și se manifestă la niv (...)Citește mai mult...