Empatia în serviciile medicale, echilibru între emoție și rațiune
Empatia de care echipa medicală dă dovadă este asociată, conform mai multor studii, atât cu un nivel ridicat de satisfacție al pacientului cât și cu o mai bună și rapidă recuperare a acestuia. Exprimarea empatiei ajută la creșterea gradului de încredere al pacientului în serviciile oferite, reduce anxietatea, crește complianța la tratament, diminuează probabi (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacienții cu vârste fragede
Pentru un copil, a ști că merge la spital poate fi un lucru traumatizant. Acesta poate dezvolta o stare de anxietate, care se exprimă prin a plânge, a tremura sau alte manifestări, care sunt normale pentru vârsta acestuia. De aceea, copilul trebuie sa fie pregătit, poate chiar și de părinți, înaintea ajungerii la spital. Stresul prin care micuțul trece in aceste mo (...)Citește mai mult...
Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19
Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient. 1.Fii răbdător Este important să aveți răbdare (...)Citește mai mult...
Repere în comunicarea cu pacientul cu atac de panică
Asistentul medical, indiferent de contextul în care își desfășoară activitatea, se confruntă cu situații în care este nevoie să acorde suport persoanelor care au atacuri de panică. Stabilirea unei relații de încredere și respect cu pacientul este un obiectiv general al profesiei de asistent medical iar, în cazul pacientului cu atac de panică, am putea spune ch (...)Citește mai mult...
Modele ale comunicării cu pacientul în asistența medicală. Modelul linear si Modelul tranzacțional
În munca de zi cu zi, comunicarea reprezintă mijlocul esențial prin care asistentul medical culege informațiile relevante, indispensabile adaptării actului profesional la nevoile pacientului. În plus, beneficiile unei comunicări adecvate se pot vedea în gradul mai ridicat de satisfacție al pacientului și în schimbări pozitive la nivelul stării de sănătate. (...)Citește mai mult...
Tehnică de respirație
Respirația este un proces indispensabil vieții care, de obicei, se întâmplă în mod automat. Când inspirăm, oxigenul, atât de necesar funcționării optime a organismului, pătrunde în corp și, când expirăm, se eliberează dioxid de carbon. Echilibrul dintre acestea poate fi perturbat atunci când respirația este rapidă, scurtă, la (...)Citește mai mult...
Pauza de 3 minute
În vâltoarea evenimentelor, asistenții medicali dau tot ce au mai bun pentru a îngriji pacienți de toate vârstele, lăsând deoparte de cele mai multe ori chiar propriile nevoi. Sunt zile în care nu este timp pentru o pauză decentă. Iar uneori, zilele de acest fel se țin lanț. Pentru a avea grijă de tine poți încerca un exercițiu meditativ de 3 minute. Atunc (...)Citește mai mult...
Grounding
Se întâmplă frecvent ca în perioada pandemiei să te confrunți cu potențiali stresori, precum ore de muncă peste program, gânduri, îngrijorări, discuții și toate acestea să își pună amprenta asupra stării tale de bine. În astfel de situații răspunsul corpului la stres se activează inhibând gândirea rațională, concentrarea și memoria (...)Citește mai mult...
Anxietatea
Anxietatea este o stare puternică de neliniște care iți crează un sentiment de nesiguranță și pesimism. Aceasta apare în urma unor factori, spre exemplu stresul, și crește semnificativ în situații de criză. Anxietatea și stresul cresc proporțional, cu cât mai mult se mărește nivelul de stres, cu atât și anxietatea evoluează. În cazul cadrelor m (...)Citește mai mult...
Modalități de a gestiona stresul
Stresul și suprasolicitarea își fac simțită prezența din ce în ce mai des în viața noastră în ultimii ani și, în contextul actual al pandemiei, putem spune că este o adevărată provocare de a ne adapta și face față tuturor schimbărilor și incertitudinii. O primă modalitate simplă, din seria pe care ne propunem să v-o prezentăm, de a (...)Citește mai mult...