Repere ale dezvoltării copilului în perioada 7-11 ani relevante pentru asistența medicală
În perioada cuprinsă între 7 și 11 ani (copilăria mijlocie), deși într-un ritm mai puțin alert față de prima parte a copilăriei, continuă dezvoltarea fizică și cognitivă a copilului. Dezvoltarea fizică a copilului, în această perioadă, este caracterizată prin variații considerabile în ceea ce privește ritmul de creștere, fiind implicați factori care țin de (...)Citește mai mult...
Servicii stomatologice adaptate copiilor
Dacă ai face un sondaj și ai întreba adulții despre frica de serviciile stomatologice, ai fi surprins să afli că aceasta persistă uneori până la vârste înaintate, deși forma de manifestare devine mai subtilă. Frica de stomatolog vine din experiențe anterioare neplăcute sau chiar traumatizante, deseori avute în copilărie și puternic întipărite în minte. La vârsta a (...)Citește mai mult...
Pacienții între 1-3 ani care trec prin proceduri dificile
Jocul constituie un parametru esențial al dezvoltării psihosomatice normale a copiilor, precum și dreptul lor legal. Este, de asemenea, un mijloc important de comunicare în copilărie. Utilizarea jocului în spital poate deveni un instrument în mâinile profesioniștilor din domeniul sănătății, pentru a oferi asistență substanțială copiilor spitalizați, atâta timp câ (...)Citește mai mult...
Comunicarea în îngrijirile paliative pediatrice
Mihăiță era un băiețel de 11 ani cu antecedente de distrofie musculară Duchenne. Declinul său a fost progresiv și a avansat mai repede decât se aștepta. După dificultăți considerabile de respirație, a fost luată o primă decizie de ventilației asistată susținută în unitatea de terapie intensivă a spitalului de pediatrice. Însă starea lui Mihăiță nu s-a îmbu (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacienții copii din grupa de vârstă 7-11 ani
Complexitatea muncii unui asistent medical este ușor de observat atunci când ne referim la serviciile acordate pacienților copii. Pe lângă tehnicile și intervențiile care țin de protocolul medical, este necesar ca asistentul medical să înțeleagă importanța nevoilor emoționale ale copilului și să poată decide când sunt acestea o prioritate. Principiile care ghideaz (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacientul copil – vârsta 4-6 ani
Comunicarea eficientă cu pacienții copii ține cont în primul rând de specificul vârstei și este mediată de relația pe care asistentul medical o stabilește cu părintele sau persoana însoțitoare. Copilul de 4-5 ani este în plină expansiune a vocabularului, înțelege și poate reține chiar 3-4 recomandări ("scoate căciula și geaca, descalță-te și urcă-te pe cânt (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Pacienții Între 1 și 3 Ani
Copiii mici la vârsta de 1-3 ani învață multe despre mediul lor prin explorare și încearcă să facă alegeri bune. Încet, ei învață autocontrolul. În intervalul 1 - 2 ani, încep să fie folosite verbele și se realizează propoziții scurte. Copilul își poate reprezenta obiecte care nu sunt prezente și verbalizează experiențe senzoriale (dulce, sărat), implicați (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu sugarii
Asistenții medicali trebuie să înțeleagă dezvoltarea copilului și să folosească aceste cunoștințe pentru a maximiza interacțiunea cu copiii. Tehnicile de comunicare variază în funcție de vârsta și stadiul de dezvoltare la care a ajuns un copil. Iată câteva tehnici de comunicare cu sugarii: 1. Răspundeți la plânsul copilului în timp util Plânsul este un semna (...)Citește mai mult...
Tehnica BATHE de comunicare cu pacienții
Comunicarea cu pacienții este esențială nu doar pentru eficiența actului medical, ci și pentru nivelul de satisfacție al acestora față de serviciile primite. Unul dintre impedimentele în calea unei comunicări satisfăcătoare este chiar timpul extrem de redus pe care asistenții medicali îl au la dispoziție pentru a stabili un contact, a afla informațiile relevante și a (...)Citește mai mult...
Ce este și la ce ne ajută inteligența emoțională?
Abilitatea de a ne înțelege emoțiile stă la baza posibilității de dezvoltare și optimizare personală, având în vedere tendința umană de a acționa și reacționa în baza emoțiilor și nevoia de socializare. Această abilitate, cunoscută drept inteligență emoțională, ne facilitează conexiunea cu ceilalți, ne ajută în creșterea performanței profesionale, în cr (...)Citește mai mult...