Organizarea timpului

 22.02.2021, Psiho Assist

Abilitățile de gestionare a timpului sunt necesare la orice loc de muncă, cu atât mai mult în profesiile care implică responsabilitate ridicată, intervenție de urgență sau volum mare de muncă, așa cum se îmtâmplă în domeniul asistenței medicale. Dezvoltarea abilității de a-ți gestiona timpul se asociază cu o funcționare mai eficientă, productivitate crescută, (...)Citește mai mult...

Eficacitatea

 17.02.2021, Psiho Assist

Conceptul de auto-eficacitate se referă la cât de mult suntem convinși de capacitatea noastră de a determina succesul sau eșecul performanțelor noastre. O încredere scăzută în auto-eficacitate de multe ori corespunde cu comportamente evazive, performanțe slabe sau eșecuri, în timp ce o persoană care gândește pozitiv se așteaptă să aibă o bună șansă de a obține (...)Citește mai mult...

Surse de stres și mecanismele de adaptare accesate de asistenții medicali în timpul pandemiei

 15.02.2021, Psiho Assist

Noutatea, aria și viteza de răspândire, lipsa unui tratament standard, accesibil și eficient sunt doar câteva aspecte care fac din pandemia COVID-19 o provocare la nivel mondial. Dacă pentru multe persoane soluția, identificată și recomandată la nivel global, de a reduce interacțiunea socială și de a lucra de acasă este aplicabilă, pentru profesioniștii din domeniul (...)Citește mai mult...

Mituri despre stres

 10.02.2021, Psiho Assist

Stresul reprezintă un ansamblu de reacții antrenate de organismul uman pentru a face față unei cerințe interne sau externe, care, la nivel evaluativ, depășește resursele și capacitatea de răspuns a persoanei. Stresul poate apărea atunci când o situație este inacceptabilă pentru noi, când vrem să facem ceva și nu putem, când primim feedback negativ, critici, comentar (...)Citește mai mult...

Tipuri de pacienți

 08.02.2021, Psiho Assist

Nu există două schimburi la fel. Dar cu cât lucrezi mai mult, cu atât nu poți să nu observi modele în tipurile de pacienți pe care îi tratezi. Unii te fac să râzi, să plângi, să dorești să te tragi de păr și, uneori, alții îți reamintesc exact de ce ai intrat în această profesie. Indiferent de ce, poți oricând să te bazezi pe aceste modele pentru a-ți învi (...)Citește mai mult...

Managementul Timpului

 03.02.2021, Psiho Assist

Managementul timpului sau "Time Management" se referă la un set de principii, practici, aptitudini și sisteme, utilizate pentru a controla perioada de timp petrecută pentru îndeplinirea unor activități specifice, cu scopul de a spori eficiența sau productivitatea muncii. Timpul este considerat a fi cel mai important factor generator de stres și, deși în cantitate mică are (...)Citește mai mult...

Barierele Comunicării

 01.02.2021, Psiho Assist

Activitatea într-un mediu spitalicesc înseamnă interacțiune pe multiple planuri, nu doar cu pacienții ci și cu personal medical diferit. Eforturile de a îmbunătăți siguranța și calitatea asistenței medicale sunt adesea periclitate de barierele de comunicare și colaborare. Deși fiecare organizație este unică, pot fi identificate câteva bariere comune în comunicarea (...)Citește mai mult...

Stiluri de Management

 27.01.2021, Psiho Assist

Astăzi, managementul asistenței medicale este privit ca o profesie proprie, care necesită o pregătire specială, abilități și caracteristici (care de obicei vin mai natural pentru unii decât pentru alții). Ca o componentă fundamentală pentru a stimula motivația, performanța și satisfacția la locul de muncă a unei echipe, managementul eficient al asistentelor medicale (...)Citește mai mult...

COVID-19 și sănătate mintală

 25.01.2021, Psiho Assist

Incertitudinea, necunoscutul, frica, izolarea sau singurătatea sunt doar câteva provocări cu care pandemia COVID-19 ne-a forțat să ne confruntăm. Mecanismele noastre de adaptare au funcționat într-o mai mică sau mai mare măsură, conducând la o stare de echilibru sau de suferință, în funcție de caracteristicile personale și resursele disponibile. Dacă această provocar (...)Citește mai mult...

Ascultarea activă

 20.01.2021, Psiho Assist

Cei mai mulți dintre noi ne considerăm "buni ascultători" și chiar am putea fi, însă vizăm să fim și mai buni. Scopul ascultării active trebuie să fie o ascultarea atentă, care să ofere un răspuns empatic, astfel încât o persoană să se simtă auzită (Levitt, 2001). Ascultarea activă este o abilitate practică în care este implicată concentrare intelectuală ș (...)Citește mai mult...